Criteris d'avaluació del C. Inicial

COMPETÈNCIES COMUNICATIVES LINGÜÍSTIQUES
• Participa adequadament en la comunicació oral, mostra interès i respecte.
• Comprèn els missatges orals.
• Realitza exposicions orals amb el to de veu i el gest adequats
• Pensa abans d’escriure i ho revisa.
• S’ interessa per la bona presentació dels treballs.
• Fa un correcte ús de la llengua com a instrument de comunicació.
LLENGUA CATALANA I LITERATURA
PRIMER CURS
• Relaciona correctament so i grafia.
• Mostra coneixement de l’ortografia i de les normes ortogràfiques.
• Entén i aplica el funcionament gramatical de la llengua.
• Escriu frases de diferents tipologies.
• Té un traç correcte i una lletra clara i llegible.
• Llegeix adequadament a la seva edat en lectures individuals i col•lectives
• Comprèn i utilitza el vocabulari après.
• Mostra interès per la lectura.
SEGON CURS
• Comprèn i extreu informacions de diferents textos.
• Escriu textos de diferents tipologies.
• Mostra coneixement de l’ortografia i de les normes ortogràfiques.
• Utilitza la biblioteca d’aula.
• Entén i aplica el funcionament gramatical de la llengua.
• Llegeix adequadament a la seva edat en lectures individuals i col•lectives.
• Comprèn i utlitza el vocabulari après.
• Mostra interès per la lectura.
LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA
PRIMER CURS
• Comprèn i extreu informació de diferents suports utilitzats a l’aula.
• Realitza breus exposicions orals sobre coneixements, vivències o fets.
• Valora l’actitud i l’atenció quan s’explica o llegeix un conte, poema…
• Mostra interès en llegir contes adequats a la seva competencia lectora.
• Utilitza de forma adequada el vocabulari après.
SEGON CURS
• Comprèn informacions de missatges escrits breus.
• Mostra comprensió d’explicacions orals que es fan a classe.
• Mostra coneixement en la correspondència so-grafia.
• Té assolida l’ortografia de base i algunes regles bàsiques d’ortografia.
• Sap aplicar els coneixements apresos a la llengua catalana.
• És capaç d’escriure textos curts.
• Utilitza de forma adequada el vocabulari après.
LLENGUA ANGLESA
• Capta informació rellevant d’un missatge oral
• Enten i participa activament a les interaccions orals treballades.
• Reconeix mots i expressions orals i les usa
• Mostra interès i valora la utilització de l’anglès
MATEMÀTIQUES
PRIMER CURS
• Coneix i ordena la sèrie numérica treballada.
• Descompon els nombres en desenes i unitats.
• Escriu i calcula sumes i restes.
• Té rapidesa i seguretat en el càlcul mental.
• Comprèn l’enunciat dels problemes i els resol.
• Interpreta i expressa dades en un gràfic.
• Interpreta i utilitza les unitats de mesura.
• Distingeix les formes geomètriques i les indentifica
• En els objectes de la vida real.
SEGON CURS
• Coneix i ordena la sèrie numérica treballada.
• Descompon els nombres en centenes, desenes i unitats.
• Escriu i calcula sumes, restes i multiplicacions.
• Té rapidesa i seguretat en el càlcul mental.
• Comprèn l’enunciat dels problemes i els resol.
• Interpreta i expressa dades en un gràfic.
• Interpreta i utilitza les unitats de mesura.
• Distingeix les formes geomètriques i les identifica. en els objectes de la vida real.
MEDI NATURAL I SOCIAL
PRIMER CURS
• Explica característiques dels éssers vius.
• Valora l’importància de respectar i protegir el medi.
• Reconeix les principals parts del cos humà i les relaciona amb la seva funció.
• Valora positivament la relación entre la salut i els bons hàbits (higiene…)
• Valora el paper de les famílies i descriu alguns aspectos de la vida personal i familiar.
• Coneix l’organització social del seu entorn.
• Valora la convivència solidària i tolerant.
• Coneix i valora la història i les manifestacions culturals presents en el seu entorn.
• Es mostra rigorós/a en les observacions i experiments.
• Fa preguntes i s’interessa pels temes.
SEGON CURS
• Explica característiques dels éssers vius i la seva interacció amb el medi.
• Valora l’importància de respectar i protegir el medi.
• Reconeix les principals parts del cos humà i les relaciona amb la seva funció.
• Valora positivament la relación entre la salut i els bons hàbits (higiene…)
• Coneix l’organització social del seu entorn.
• Valora la convivència solidària i tolerant.
• Coneix i valora la història i les manifestacions culturals presents en el seu entorn.
• Es mostra rigorós/a en les observacions i experiments.
• Fa preguntes i s’interessa pels temes.
• Col.labora amb respecte en les tasques del treball en grup.
RELIGIÓ
PRIMER I SEGON CURS
• Respecta el fet religiós.
• Reconeix els temps litúrgics
• Aprèn les pregàries treballades
EDUCACIÓ ARTÍSTICA
PRIMER I SEGON CURS
• Aplica el traç amb exactitud.
• Utilitza el dibuix com un mitjà d'expressió i de representació personal de l'entorn.
• Dibuixa respectant la proporció i la distribució dels elements en el pla.
• Treballa amb precisió les tècniques de retallar, enganxar, pintar i construir.
• Combina diferents tècniques i materials segons el treball que es vulgui realizar.
MÚSICA
PRIMER I SEGON CURS
• Reconeix, reprodueix i classifica sons en funció de les seves característiques.
• Utilitza correctament les grafies musicals.
• Canta afinadament les cançons treballades
• Reconeix i identifica les diferents audicions.
• Reconeix i reprodueix els ritmes treballats.
EDUCACIÓ FÍSICA
PRIMER I SEGON CURS
• S'orienta a l'espai.
• Coneix les nocions espacials.
• Adapta el seu cos a situacions d'equilibri i relació-tensió.
• Es desplaça, salta i llença objectes de forma diversa.
• Explora les seves possibilitats expressives del cos i del moviment.
• Sincronitza el seu moviment amb pulsacions i ritmes senzills.
• Coopera i gaudeix en els jocs col.lectius
• Mostra respecte pels seus companys/es

Els Castellers

Citysegon

Diccionari

Pregaries del mati